Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Detection and compensation of torque harmonics in drive with induction motor and gear

Układ mechaniczny przeniesienia napędu jest stosowany w większości elektrycznych układów napędowych. Właściwości przekładni mechanicznej powodują występowanie drgań moemntu w układzie. Analiza tych drgań, mierzonych np. za pomoca akcelerometrów, umozliwia detekcję uszkodzeń przekładni. Z uwiagi na trudności pomiatrowe dąży się jednak do eleminacji układów pomiarowych drgań przez zastąpienie ich metodami obliczeniowymi. Znając chwilowe wartości drgań możliwe jest ich skompensowanie przez odpowiednie sterowaniem silnikiem elektrycznym. W artykule przedstawiono metodę bezczujnikowegej detekcji oscylacji momentu wywołanych działaniem zębatej przekładni mechanicznej. Przedstawiona metoda może być wykorzystana zarówno do detekcji uszkodzeń przekładni jak i ich kompensacji przez zmodyfikowanie sygnałów sterujących silnikiem. W artykule przedstawiono wyniki badań symulacyjnych i eksperymentalnych. Eksperymenty przeprowadzono dla laboratoryjnego układu z silnikiem klatkowym o mocy 10kW oraz dla przemysłowego napędu trakcyjnego pociagu szybkiego o mocy 1.2MW.

Autorzy

Informacje dodatkowe

Kategoria
Publikacja w czasopiśmie
Typ
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Język
polski
Rok wydania
2008

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Detection and compensation of torque harmonics in drive with induction motor and gear" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie