Artykuł pokazuje, jak realizowanie zasad demokracji jest warunkowane stosowaniem narzędzi public relations. Wolność wypowiedzi, możliwość współdecydowania o przyszłości społeczeństwa, udział w wyborach to działania charakterystyczne dla krajów demokratycznych, a urzeczywistnianie ich jest możliwe dzięki i poprzez profesjonalne PR. Historia demokracji pokazuje również, że prowadzenie działań PR jest możliwe tylko w ustroju demokratycznym: przejrzystość relacji, komunikacja dwustronna, duża rola opinii publicznej i konieczność informowania wedle zasady "społeczeństwo ma prawo być informowane [ Yve Lee] to istota działań public relations, działań, które mogą być doceniane i mogą przynieść wymierne korzyści społeczne jest demokracja. Słowa kluczowe: Public relations, demokracja, komunikacja, propaganda.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2008
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Public relations w służbie demokracji" link otwiera się w nowej karcie