W pracy przedstawiono problem obecności słabo tłumionych drgań przęseł mostów wraz z metodą ich aktywnego tłumienia. Badania przeprowadzono korzystając z analizy numerycznej. Analizowany mechanizm zamodelowano korzystając z metody elementów skończonych. W praco przedstawiono zwarty opis wykorzystanej metody. Następnie, zbudowano dwa alternatywne modele, różniące się liczbą odciągów usztywniających przęsło. Wyznaczono postaci i częstotliwości drgań obydwu układów. Z uwagi na wprowadzenie małego współczynnika tłumienia wewnętrznego, obydwa modele charakteryzowały się obecnością słabo tłumionych drgań. Wprowadzono metodę aktywnego tłumienia drgań przez krótkotrwałe przełączenia analizowanego układu pomiędzy obydwa analizowane modele. Fizycznie odpowiada to krótkotrwałym dołączeniom i odłączeniom dodatkowego odciągu. Powoduje to przepływ energii drań z postaci słabo tłumionych do postaci mocno tłumionych i w efekcie do wytłumienia drgań układu. Działanie takie potwierdzono testami numerycznymi zaprezentowanymi w pracy.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2008