W pracy przedstawiono stanowisko bębnowe do badania oporu toczenia opon samochdowych w warunkach laboratoryjnych. Zaprezentowano także przyczepę dynamometryczną do badania oporu toczenia opon samochodowych w warunkach drogowych. Stanowisko bębnowe i przyczepa zosały zbudowane w Katedrze Pojazdów i Maszyn Roboczych Politechniki Gdańskiej. Omówiono wpływ wzdłużnego pochylenia drogi i naporu powietrza na badane koło na dokładność pomiarów. Przedstawiono zamontowane w przyczepie: osłonę aerodynamiczną oraz układ do odciążenia od sił bezwładności wahacza pomiarowego. Omówiono ich wpływ na powtarzalność i dokładność wyników drogowych pomiarów współczynnika oporu toczenia opon samochodowych.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- publikacja w in. zagranicznym czasopiśmie naukowym (tylko język obcy)
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2008
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Tire rolling resistance measurements on the road and in the laboratory" link otwiera się w nowej karcie