Artykuł ma na celu przedstawienie wybranych technik optymalizacji kodu pixel shaderów w wersji 2.0. Omówiona została specyfika programowania Pixel Shaderów 2.0 oraz przedstawiony został język programowania niskopoziomowego, którego znajomość jest przydatna w procesie optymalizacji kodu pixel shaderów. Nastepnie na przykładzie Pixel Shadera realizującego efekt Screen Space Ambient Occlusion pokazane zostały wybrane metody optymalizacji kodu pixel shaderów, w efekcie czego generowany kod wynikowy prezentowanego pixel shadera zostaje skrócony kilkukrotnie, a zaoszczędzone w ten sposób instrukcje mogą zostać wykorzystane w celu podniesienia jakości otrzymanego efektu.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2008
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Zaawansowane techniki optymalizacji Pixel Shaderów 2.0" link otwiera się w nowej karcie