Celem referatu jest zaprezentowanie wyników implementacji modelu prognozowania źródłowego hałasu kolejowego zawartego w projektach HARMONOISE/IMAGINE, opartego na danych referencyjnych tego modelu. Wyniki prognozowania porównano z wynikami pomiarów przeprowadzonych w warunkach rzeczywistych i na tej podstawie wyznaczono wartości błędów pomiędzy obliczeniami a wartościami pomiarowymi. W modelu przyjęto takie same warunki atmosferyczne, w jakich przeprowadzone zostały pomiary. Przedstawiono problem związany z danymi referencyjnymi zawartymi w modelu, które nie w pełni odpowiadają strukturze polskiej kolei oraz przedyskutowano wpływ innych składników obliczeń na uzyskiwane wyniki. W referacie zasygnalizowano również możliwość wykorzystania omawianej metody do generowania dynamicznych map hałasu.
Autorzy
- Małgorzata Reiter,
- prof. dr hab. inż. Bożena Kostek link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2008
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Zastosowanie modelowania źródła hałasu kolejowego dla polskich pociągów" link otwiera się w nowej karcie