W artykule przedstawiono przykładowe wyniki badań symulacyjnych modelu obwodowego silnika indukcyjnego. Do badań przyjęto model zjawisk zachodzących w silniku odwzorowujący wpływ uszkodzeń łożysk na zaburzenia przebiegów prądów i napięć zasilających silnik, oparty na założeniu, że każdy kontakt uszkodzonego fragmentu łożyska z innym elementem łożyska powoduje chwilowy wzrost momentu oporowego, a tym samym mocy chwilowej, pobieranej przez silnik indukcyjny.Symulacje przeprowadzono dla silników bez uszkodzeń oraz dla silników z uszkodzonymi łożyskami, przy różnych wartościach momentu obciążenia. Uszkodzenia zasymulowano wprowadzając oscylacje momentu obciążenia z częstotliwościami charakterystycznymi dla określonych typów uszkodzeń.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuł w czasopiśmie z listy filadelfijskiej
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2008