Ogromne doświadczenie wynikające z działalności Towarzystw Klasyfikacyjnych, lepsze narzędzia obliczeniowe i rosnący poziom wiedzy okrętowej prowdzi do coraz doskonalszych rozwiązań wykorzystywanych w budowie nowych statków. Równolegle do udoskonalania klasycznej konstrukcji statku trwają prace nad wykorzystaniem w okrętownictwie nowych postaci konstrukcyjnych wykorzystywanych powszechnie w budowie jednostek z tworzyw sztucznych. Takimi nowymi postaciami konstrukcyjnymi, mającymi ogromną sznsę zrewolucjonizować konstrukcje okrętowe są stalowe panele typu SANDWICH, dedykowane zarówno dużym statkom handlowym jak i mniejszym jednostkom. Wprowadzenie nowego rozwiązania, mającego w dużym stopniu zmniejszyć masę kadłuba niesie ze sobą szereg problemów, których rozwiązanie ma w przyszłości umożliwić powszechne stosowanie paneli andwiczowych w budowie kadłubów. W pracy zostanie podjęta próba wytypowania najlepszych pod względem technologicznym połączeń typu panel-panel w układzie wzdłużnym. Następnie połączenia najbardziej technologiczne poddane zostaną optymalizacji parametrycznej w środowisku ANSYS.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2007
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Optymalizacja wybranych połączeń paneli sandwiczowych" link otwiera się w nowej karcie