Badania i opracowania dotyczące tematyki analizy wymagań klientów stosujących technologie informatyczne wskazują na istotne niedopasowanie obszaru wymagań klientów szeroko rozumianych technologii informatycznych i wytwórców tychże technologii. [3] Zakładając, że istotnym czynnikiem oceny technologii jest jej zdolność spełnienia oczekiwań i realnych potrzeb klientów (odbiorców). Każde wymaganie przyporządkowane danej technologii może być (i zwykle jest), albo żądaniem zmiany w istniejącej technologii, która prowadzi do jej ulepszenia, albo jest artykulacją założeń dla nowej technologii, która jeszcze nie istnieje. Rozpatrując to zagadnienie na płaszczyźnie dostawca-odbiorca technologii, w kontekście wymagań, można mówić o możliwościach (potencjale) zaspokajania potrzeb, które są domeną dostawcy technologii, a z drugiej strony o biznesowych potrzebach, które są domeną użytkownika.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2008