Praca dotyczy problematyki związanej z modelowaniem zagrożeń, konsekwencji i ryzyka, w metodzie oceny bezpieczeństwa statków w stanie uszkodzonym. Metoda oparta jest na podejściu zorientowanym na ocenę zachowania się statku i ocenę ryzyka wypadku. Kolejne moduły metody dotyczą identyfikacji zagrożeń i scenariuszy wypadków oraz oceny i kontroli ryzyka. Ocenę ryzyka można przeprowadzić przy zastosowaniu elementów metodyki Przypadku Bezpieczeństwa SC, metodyki Formalnej Oceny Bezpieczeństwa FSA lub innych. Konsekwencje wypadku oceniane są na podstawie zachowania się statku w stanie uszkodzonym, zgodnie z otrzymanymi charakterystykami hydromechanicznymi, opisującymi zachowanie się statku w stanie uszkodzonym. Bezpieczeństwo jest traktowane jako cel projektowy lub operacyjny. Miarą bezpieczeństwa statku w stanie uszkodzonym w metodzie jest ryzyko. Metodę można zastosować do celów projektowych, operacyjnych lub też do oceny ryzyka w czasie katastrofy statku na morzu. Docelowo, metoda powinna umożliwiać szybkie modelowanie zagrożeń, scenariuszy wypadku, zachowania się statku i konsekwencji wypadku w rzeczywistości.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2008