Pierwowzorem tej idei jest most Song Han z obrotowym pylonem w miejscowości Dan Nang w Wietnamie. Autora urzekła prostota jego konstrukcji i funkcjonalność, polegająca na tym, że każdej wielkości statek może przepłynąć po obróceniu przęsła z obrotowym pylonem wokół osi pionowej o 90 stopni. Zastanawiając się nad problemem budowy mostów o dużych rozpiętościach, autor doszedł do wniosku, że obecnie stosowana metoda montażu mostów wantowych polegająca na ich wysuwaniu z przyczółka (tzw. metoda najazdowa) nie musi być jedyną metodą montażu takich mostów. Mosty wantowe można także kształtować jako konstrukcje z obrotowymi pylonami, realizowane całkowicie na lądzie, a następnie obracane wokół osi pionowej pylonów. Ograniczeniem stosowania mostów z obrotowymi pylonami jest jedynie opłacalna rozpiętość przęsła głównego, która zdaniem autora niniejszego opracowania wynosi 250 - 300 mb. Oznacza to, że w przypadku zastosowania dwóch pylonów obrotowych szerokość przeprawy może wynosić bez podpór pośrednich, dla mostu zbudowanego całkowicie na lądzie, nawet 500 - 600 mb.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2009