W artykule przedstawiono zastosowanie diagnostyczne obserwatorów prędkości obrotowej i momentu obciążenia w układzie napędowym z silnikiem asynchronicznym. System diagnostyczny jest dedykowany do napędu pociągu szybkiego. Celem diagnostycznym jest monitorowanie stanu czujnika prędkości obrotowej wału silnika oraz układu przeniesienia momentu trakcyjnego. Analiza sygnałów obliczanych w obserwatorach stanu pozwala na wykrycie uszkodzeń w analizowanym układzie a następnie na odpowiednią reakcję ukłądu. W przypadku wykrycia np. uszkodzenia czujnika prędkości możliwe jest przełączenie napędu w tryb pracy bezczujnikowej (tj. bez użycia czujnika prędkości wału silnika). Zaproponowane rozwiązanie zostało zweryfikowane symulacyjnie i eksperymentalnie dla napędu trakcyjnego pociągu szybkiego z silnikiem asynchronicznym klatkowym o mocy 1,2MW.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.1109/tie.2008.928103
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2009