Przemysł turystyczny staje się ważnym źródłem dochodów mieszkańców wsi. Nowe sposoby organizowania i uprawiania turystyki wiejskiej prowadzą do zmian krajobrazu kulturowego wsi. Zwiększenie liczby turystów łączy się z racjonalizacją i instytucjonalizacją sposobów użytkowania przestrzeni. Rezultatem prywatnej kontroli nad krajobrazem jest zanikanie przestrzeni publicznych i ich komercjalizacja. Turystyczne przygotowanie krajobrazu wiejskiego często sprowadza się do teatralizacji, która niszczy autentyczność doświadczenia turysty. Szansą dla turystyki wiejskiej i krajobrazu wsi jest powierzenie mieszkańcom roli zarządzających dostępem do krajobrazu i przewodników po nim.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2008
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Doświadczenie turysty : krajobraz wiejski w warunkach zmiany" link otwiera się w nowej karcie