Ogólnoświatowa sieci Internet oraz mechanizmy umożliwiające jej funkcjonowanie, od początku swojego istnienia zostały zaprojektowane z myślą o gromadzeniu, przechowywaniu, udostępnianiu i wymianie informacji, doświadczeń i wiedzy. Nic więc dziwnego, iż bardzo szybko znalazły zastosowanie nie tylko jako narzędzie wspierające badania naukowe, lecz także jako środowisko pozwalające efektywnie realizować zróżnicowane zadania dydaktyczne. W pracy przedstawiamy analizę dostępnych obecnie możliwości realizacji zadań dydaktycznych z użyciem systemów wykorzystujących łączność sieciową oferowaną przez sieci IP, w tym ogólnoświatową sieć Internet. Wskazujemy na potencjalne trudności w realizacji tego rodzaju rozwiązań. Jako przykład przestawiamy autorski system testowania wiedzy, wykorzystujący oryginalną warstwę abstrakcji łączności sieciowej oraz architekturę rozproszoną.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2009
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Środowisko sieci IP jako platforma edukacyjna" link otwiera się w nowej karcie