Sposób eksploatacji samochodów osobowych w miastach charakteryzuje się krótkimi przejazdami, a w przypadku pojazdów kurierów i pojazdów dostawczych również krótkimi postojami z zatrzymaniem silnika. Nowoczesne układy chłodzenia z pompą cieczy chłodzącej z napędem niezależnym od silnika stwarzają możliwość schładzania lub podgrzewania silnika zatrzymanego. Wpływ stanu cieplnego podczas rozruchu na parametry eksploatacyjne był rozważany w wielu publikacjach. Referat opisuje konstrukcje i wyniki pierwszych prób badawczych układu chłodzenia silnika samochodowego wyposażonego w zmieniony układ chłodzenia z akumulatorem ciepła i pompą cieczy chłodzącej o niezależnym napędzie.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2009