W pracy przedstawiono, w sposób poglądowy, opis sieci ASG-EUPOS oraz architekturę zastosowanego zestawu pomiarowego GNSS. Opisano geodezyjne przygotowanie pomiarów toru kolejowego, które przeprowadzono na odcinku testowym. Ustawienie centrów fazowych anten względem osi toru testowego wyznaczono metodami geodezji tradycyjnej w oparciu o pomiary tachimetryczne. Na podstawie przeprowadzonych pomiarów na ok. 30-kilumetrowym odcinku linii podjęto kwestię dokładności pomiarów satelitarnych. Wyznaczone współrzędne toru dały podstawę do rozpatrzenia możliwości wykorzystania tego rodzaju pomiarów przy określaniu miarodajnych danych do projektowania (azymutów kierunków głównych trasy, kąta zwrotu, współrzędnych punktu przecięcia kierunków głównych).
Autorzy
- prof. dr hab. inż. Władysław Koc link otwiera się w nowej karcie ,
- prof. dr hab. inż. Cezary Specht link otwiera się w nowej karcie ,
- mgr inż. Agnieszka Jurkowska link otwiera się w nowej karcie ,
- dr hab. inż. Piotr Chrostowski link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Aleksander Nowak link otwiera się w nowej karcie ,
- Leszek Lewiński link otwiera się w nowej karcie ,
- Maciej Bornowski link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2009
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Określanie przebiegu trasy kolejowej na drodze pomiarów satelitarnych" link otwiera się w nowej karcie