W pracy przedstawiono rozwój technik pomiarów satelitarnych GPS, na tle zmieniających się rozwiązań wyznaczania fazowej poprawki pseudoodległościowej. Wskazano na występujące różnice w wykorzystaniu pomiarów RTK z pojedynczej stacji oraz aktywnych sieci geodezyjnych. Na podstawie uzyskanych danych z ok. 40-kilometrowego odcinka linii kolejowej dokonano analizy błędu wyznaczeń współrzędnych sieci ASG-EUPOS, w porównaniu do badań przeprowadzonych przez innych autorów. Wskazano na istotny udział błędów wynikających ze zmienności współczynników geometrycznych DOP na wyniki pomiarów. Uzyskane wartości współrzędnych dały podstawę do rozpatrzenia możliwości wykorzystania techniki pomiarów satelitarnych przy określaniu miarodajnych danych do projektowania układów geometrycznych toru.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2009
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Próba oceny dokładności pomiarów satelitarnych toru kolejowego" link otwiera się w nowej karcie