W zdalnym nauczaniu pojawia się wiele systemów wspierających, z których niezwykle ciekawym przykładem są agenty edukacyjne. Wśród wielu rodzajów agentów edukacyjnych wyróżnia się osobistych asystentów, których rolą jest organizacyjna pomoc osobie zdobywającej wiedzę. Artykuł jest poświęcony zaimplementowanemu na Wydziale ETI Politechniki Gdańskiej prototypowi agenta edukacyjnego o nazwie WAS (Wirtualny Asystent Studenta). Pokazana została funkcjonalność zaimplementowanego prototypu - wyświetlanie komunikatów, poszukiwanie materiałów, sprawdzanie nowych wersji, katalogowanie pobranych zasobów. Zaprezentowana została współpraca agenta z rozproszonymi repozytoriami materiałów edukacyjnych. Omówiono architekturę asystenta WAS. Na przykładzie agenta WAS pokazano problemy i wyzwania budowy agentów edukacyjnych. Agenty edukacyjne mogą stanowić rozwiązanie dla pewnych problemów o charakterze społecznym występujących w procesach zdalnego nauczania.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2009