Istotą problemu utrzymania torowisk tramwajowych jest brak dopasowania układu koło/szyna. Toczenie się pojazdu po takim torze, gdzie nie są dopasowane kształt koła i kształt szyny są źródłem niepożądanych oddziaływań dynamicznych (przyspieszenia pionowe i boczne), a także hałasu i drgań. Te wynikają przede wszystkim z intensywnego zużycia szyn i zmiany kształtu koła oraz powstających luzów między szyną a kołem. Jak się okazuje brak dopasowania szyny tramwajowej i koła pojazdu prowadzą do zużyć bocznych szyn, które przybierają charakter gwałtowny. W podanym przykładzie w ciągu 1,5 roku życia toru zużycie szyn osiągnęło 80% wartości dopuszczalnej.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2009
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Charakterystyka bocznego zużycia szyn w łukach torów tramwajowych" link otwiera się w nowej karcie