Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Route vertical alignment design in the process of its regulation

Regulacja toru kolejowego ma za zadanie dostosowanie niewłaściwego lub też zdeformowanego położenia osi toru do położenia odpowiadającego parametrom technicznym wymaganym dla danej linii kolejowej. Projekt regulacji wykonywany jest na podstawie pomiaru geodezyjnego wysokości toków szynowych metodą punktów stałych, tzn. w oparciu o umieszczone na słupach wskaźniki regulacji osi toru, których wysokość jest znana. Wykonany w ten sposób profil istniejącej linii kolejowej jest podstawą do obliczenia wartości podnoszeń toru. Wartości te nanosi się w terenie na podkłady i są one wykorzystywane przez operatora maszyny jako namiary do podnoszenia i podbijania toru. Metoda ta jest prosta w stosowaniu jednak bardzo pracochłonna.W referacie przedstawiona zostanie metoda opracowania projektu niwelety toru kolejowego na podstawie pomierzonych nierówności pionowych oraz praktyczny przykład jej zastosowania w procesie utrzymaniu dróg szynowych, a w szczególności w projektowaniu robót związanych z regulacją osi toru.

Autorzy

Informacje dodatkowe

Kategoria
Publikacja w czasopiśmie
Typ
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Język
angielski
Rok wydania
2009

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Route vertical alignment design in the process of its regulation" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie