W metodologii drążenia danych ekstrakcja reguł asocjacyjnych z dużych baz danych jest popularną i wysoko rozwiniętą metodą odkrywania nieznanych związków pomiędzy zmiennymi. Zaprezentowany w niniejszej pracy algorytm Apriori jest przeznaczony do znalezienia powiązań pomiędzy produktami zarejestrowanymi przez systemy transakcyjne w sklepach wielkopowierzchniowych. Posiadanie takiej wiedzy może być z powodzeniem wykorzystane do zarządzania rozmieszczeniem produktów na półkach w sklepie, opracowania pakietów promocyjnych, sugerowania sprzedaży dodatkowej czy badań porównawczych sklepów.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2009
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Odkrywanie reguł asocjacyjnych z transakcyjnych baz danych" link otwiera się w nowej karcie