W artykule, pt. " The Reality of the "Lower" and the "Higher" Man within the Human Being: Towards the New Type of Philosophical Anthropology of Infrastructures of the Personal Human Being" ("Realność "niższego" i "wyższego" człowieka w obrębie ludzkiego bytu. Ku nowemu typowi antropologii filozoficznej infrastruktur osobowego bytu ludzkiego") usiłowałem pokazać, że realność "niższego" i "wyższego" człowieka w obrębie osobowego bytu ludzkiego jest faktem. Następnie uwypukliłem trzy założenia, jak następuje: 1) "niższy" i "wyższy człowiek są związani przez wspólny życiowy związek w obrębie żywego osobowego bytu ludzkiego; 2) "niższy" człowiek nie jest tzw. kryminalnym przestępcą; 3) "niższy" i "wyższy" człowiek nie jest rozumnym zwierzęciem. Z kolei podkreśliłem, że nie mogę identyfikować "niższego" człowieka z "niższym" ja i z "zewnętrznym" człowiekiem, a "wyższego" człowieka nie mogę identyfikować z "wyższym" ja i z "wewnętrznym" człowiekiem z racji podstawowej, że odróżniają się od tych infrastruktur w ich zakresie i zawartości. Następnie zanalizowałem odniesienie fenomenów "oddalania się" i "przybliżania się" do "niższego" i "wyższego" człowieka w obrębie indywidualnego bytu ludzkiego. Ich "personalizacja" staje się pojmowalna w związku z odkryciem "homo absconditus" i "Deus Absconditus" w obrębie ludzkiej osoby.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2006