Artykuł przedstawia praktyczne zastosowanie testów użyteczności w rzeczywistym przedsięwzięciu informatycznym. Testy ukierunkowane były na podniesienie jakości użytkowej strony głównej serwisu internetowego ogólnopolskiego banku. W ramach wprowadzenia dokonano przeglądu znanych metod i narzędzi przeznaczonych do oceny i poprawy użyteczności. Wybrane metody i narzędzia zostały wykorzystane w badaniach użyteczności, których opis i wyniki stanowią główną część tekstu artykułu. Badania te zostały wykonane w firmie zajmującej się utrzymaniem witryny i obejmowały analizę heurystyczną, oparte na scenariuszach testy użyteczności z udziałem kilkunastoosobowej grupy ochotników oraz śledzenie działań rzeczywistych użytkowników serwisu (tzw. clicktracking). Końcowa część artykułu przedstawia zmiany zaproponowane na podstawie wyników badań, proces ich zatwierdzania i implementacji oraz podsumowanie.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Rok wydania
- 2010