W publikacji zawarto artykuły prezentujące zarówno wyniki badań naukowych, jak i doświadczenia praktyczne w pięciu obszarach tematycznych: podejście procesowe w różnych koncepcjach i metodach zarządzania, metody doskonalenia procesów - założenia ideowe a praktyka zastosowania, technologie informatyczne w zarządzaniu procesami, zarządzanie procesami w łańcuchach i sieciach logistycznych, organizacja procesowa - problemy projektowania i wdrażania. W artykule autorskim omówiono zagadnienia związane z teorią konkurencyjności przedsiębiorstwa. Problemy prowadzenia działalności współczesnego przedsiębiorstwa są związane głównie z koniecznością dostosowywania się do szybko zmieniających się uwarunkowań rynkowych. Dlatego istotne wydaje się położenie nacisku na podejmowanie celnych i adekwatnych do tych uwarunkowań decyzji, z których decyzje bieżące decydują o jego konkurencyjności operacyjnej, natomiast decyzje strategiczne - antycypujące zmiany otoczenia - warunkują skuteczne funkcjonowanie w przyszłości, sprzyjając poprawie jego konkurencyjności strategicznej. Podstawowym celem artykułu jest zwrócenie uwagi na istnienie wspomnianych zależności przy założeniu, iż przedsiębiorstwo ujmowane jest jako organizacja procesowa. Maksymalizacja satysfakcji klienta stanowi jeden z podstawowych celów działalności gospodarczej formułowanych dla przedsiębiorstwa - organizacji procesowej. Realizacja tego celu jest możliwa, jeżeli będzie ono świadomie wpływać na poziom własnej konkurencyjności operacyjnej kształtowanej w krótkim horyzoncie czasowym, oraz strategicznej - w okresie długim.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2009