W sytuacji, gdy około 15% populacji uczniów wykazuje cechy dyslektyczne, koniecznością staje się wyposażenie szkół w efektywne narzędzia do diagnozy i terapii tego rodzaju zaburzeń. Dzięki wykorzystaniu tabletu i specjalnie skonstruowanego długopisu wyposażonego w czujniki nacisku uzyskano możliwość monitorowania wielu parametrów, które do tej pory były dla terapeutów całkowicie niedostępne (np. pomiar nacisku na podłoże czy ścisku długopisu). Dodatkową korzyścią płynącą z zastosowania komputera osobistego jako centralnego elementu interfejsu jest możliwość łatwego gromadzenia danych statystycznych przy użyciu ankiet elektronicznych w internetowej bazie danych, ich inteligentnej analizy, łatwego tworzenia scenariuszy ćwiczeń terapeutycznych, programowania i kontroli wyników. Analiza wyników uzyskiwanych na przestrzeni dłuższego czasu łatwo pozwala ocenić postępy czynione przez objęte terapią dziecko.W artykule skupiono się na pracach, które doprowadziły do stworzenia sprzętowego prototypu urządzenia i współpracującego z nim oprogramowania. Opisano także testy poprawności działania opracowanego systemu.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2010