Jednym z możliwych sposobów zwiększenia odporności kon strukcji statku na kolizje jest zaprojektowania jej w taki sposób, aby podczas zderzenia absorbowała możliwie dużą ilość energii. Jednym z nowych pomysłów jest idea, będąca tematem projektu CORET (EUREKA E!3614), zwiększenia odporności na rozdarcie poszycia poprzez dodanie do obecnej konstrukcji półelastycznej polimerowo-betonowej bariery ochronnej. Proces projektowania nowej bariery ochronnej i jej optymalizacji wymaga przeprowadzenia odpowiednich symulacji numerycznych. Temetem referatu jest symulacja numeryczna eksperymentu wejścia statku na mieliznę (model bez dodatkowych barier ochronnych). Dane zarejestrowane podczas eksperymentu w skali rzeczywistej umożliwiły weryfikacje modelu numerycznego. Dodatkowo analizowany został wpływ wybranych parametrów na wyniki. Zweryfikowany model numeryczny może zostać wykorzystany w dalszych pracach nad konstrukcją charakteryzującą się zwiększoną odpornością na utratę szczelności.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2010
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Numerical simulation of grouding experiment" link otwiera się w nowej karcie