Przedstawiony w pracy model silnika spalinowego uzależnia wartość dynamicznego momentu od sygnału sterowania po skokowej zmianie nastawy oraz od historii dynamicznej silnika i czasu jaki upłynął od tej zmiany. Przedstawione wyniki badań potwierdzają zasadność takiego opisu modelowanego zjawiska. Można również zauważyć, że po pewnym czasie od chwili rozpoczęcia procesu rozpędzania przebieg momentu dynamicznego będzie przebiegał po charakterystyce momentu statycznego. Stosując metodę rozpędzania silnika obciążonego oporem wynikającym z ruchu pojazdu można wyznaczyć przybliżoną charakterystykę statyczną. Im bardziej będzie ten proces spowolniony, np. poprzez użycie wysokich biegów, tym większa zostanie osiągnięta dokładność wyznaczania charakterystyki statycznej. Zaproponowany w pracy model odznacza się dobrą stabilnością ze względu na wykorzystanie charakterystyk statycznych oraz łatwością kalibracji.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2010