W pracy przedstawiono wyniki badań nad wykorzystaniem automatycznej podbijarki torowej w diagnostyce toru kolejowego, prowadzone od połowy lat 90. ubiegłego wieku w Katedrze Inżynierii Kolejowej Politechniki Gdańskiej. W latach 2005-2009 działania te zaowocowały skonkretyzowaniem się nowej koncepcji wyznaczania sił podłużnych i oporów poprzecznych w torze kolejowym. Otrzymane wyniki badań potwierdzają słuszność tezy o występowaniu zależności pomiędzy krzywizną toku szynowego, powstającą w trakcie nasuwania toru przez podbijarkę, a istniejącym w szynie stanem naprężeń od temperatury. Jednocześnie wyniki przeprowadzonych badań eksperymentalnych jednoznacznie wskazują na możliwość pozyskiwania cennych informacji dotyczących oporów poprzecznych podczas procesu regulacji geometrycznej toru kolejowego.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2010