W pracy przedstawiono realizowany w Katedrze Inżynierii Kolejowej Politechniki Gdańskiej program badawczy, którego idea zasadza się na wykorzystaniu podbijarki torowej w zakresie diagnostyki toru kolejowego. Skupiono się głównie na dwóch aspektach związanych z torem bezstykowym, tj. na siłach podłużnych występujących w tokach szynowych oraz na oporach poprzecznych rusztu torowego związanych głównie ze stopniem ustabilizowania podsypki tłuczniowej. Opisano główne założenia teoretyczne, na podstawie których opracowano metodykę prowadzenia badań eksperymentalnych w torze kolejowym w warunkach stanowiska stacjonarnego oraz podczas standardowej pracy podbijarki. Przedstawiono także dyskusję wyników, które potwierdziły wcześniej sformułowane hipotezy oraz posłużyły do kolejnej fazy programu badawczego związanej z rozwijaniem modelu matematycznego rusztu torowego.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2010