Rozważamy następującą grę (pomiędzy dwoma graczami) kombinatoryczną o nazwie ''node blocking''. Dany jest graf skierowany. Każdy wierzchołek może być zajęty przez co najwyżej jeden token. Wyróżniamy dwa kolory tokenów, biały i czarny, każdy gracz może przemieszczać tylko własne tokeny. Gracze wykonują ruchy naprzemiennie. Ruch polega na wyborze dowolnego tokena własnego koloru i przesunięciu go na dowolnego niezajętego przez inny token sąsiada, zgodnie z kierunkiem skierowanej krawędzi. Gracz, który nie może wykonać ruchu przegrywa. W pracy dowodzimy, że powyższa gra należy do problemów PSPACE-zupełnych już w przypadku acyklicznych grafów planarnych.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.1016/j.jcta.2010.03.011
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2011
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "The complexity of node blocking for dags" link otwiera się w nowej karcie