1. Zaprezentowany materiał dotyczył badań nad rozszerzeniem dysponowanej bazy wzorców wizerunków twarzy, o dodatkowe wzorce z wariacją w ustawieniu. Dodatkowe wzorce były usyskiwane poprzez przejście z wizerunku twarzy 2D na model 3D, zasymulowanie zadanego ustawienia i powrót do dziedziny 2D (poprzez rzutowanie 3D->2D). W fazie konstrukcji modelu 3D, z wizerunku 2D była ściągana zarówno tekstura twarzy jak i siatka punktów charakterystycznych. Do rekonstrukcji wykorzystano uśredniony model głowy. Przydatność opracowanej metody została zweryfikowana pozytywnie. 2. Konferencja była zorganizowana przez Uniwersytet Technologiczno - Przyrodniczy w Bydgoszczy. 3. Prezentowany materiał został włączony do publikacji: ''Advances in Soft Computing Series book'', vol.2, wydawnictwo Springer - Verlag.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2010