Na skutek prowadzonych prac budowlanych przy rozbudowie węzła Karczemki (skrzyżowanie Obwodnicy Trójmiejskiej z ul. Kartuską) doszło do przemieszczenia podpory środkowej (filara) wiaduktu w wyniku czego doszło do rozwarcia połączenia monolit-prefabrykat. Zmienił się zatem układ statyczny z belki ciągłej dwuprzęsłowej na dwie belki wolnopodparte. Ekspertyza wykazała, iż na skutek zmiany układu statycznego wiaduktu, doraźna nośność wiaduktu (klasa C) nie została przekroczona z uwagi na duże zapasy nośności (moment niszczący), pomimo przekroczenia naprężeń rozciągających w betonie (obiekt sprężony - belki BSK 18). Pomimo uszkodzeń obiekt można dopuścić do eksploatacji przez okres ~ 8 miesięcy tj. do czasu wybudowania nowego wiaduktu obok.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Inne
- Typ
- ekspertyza
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2010