Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

A method for evaluating the performance of a marine piston internal combustion engine used as the main engine on a ship during its voyage in different sailing conditions

Przedstawiono metodę oceny działania tłokowych silników spalinowych napędu głównego staków morskich, nazywanych silnikami głównymi, działających w typowych warunkach ich eksploatacji. Warunki te zostały opisane z uwzględnieniem pola osiągów tego rodzaju silników. Metoda ta umożliwia obliczenie wartości działania w wyniku zastosowania rachunku całkowego. Znamienne jest to, że działanie wspomnianych silników spalinowych zostało przyrównane do wielkości fizycznej, którą można wyrazić w formie liczby z jednostką miary nazwaną dżulosekundą. Zaproponowano zastosowanie takich rodzajów funkcji podcałkowych (którymi są zależności funkcyjne energii przetwarzanej w tych silnikach od czasu) aby można było skorzystać z drugiego głównego twierdzenia całkowego, upoważniającego do zastosowania wzoru Newtona-Leibniza. Rozważania dotyczą procesu zmian energii przetwarzanej w silnikach spalinowych podczas ich działania, który został opisany w formie deterministycznego modelu procesu rzeczywistego z uwzględnieniem jego przykładowej realizacji.

Autorzy