Przedstawiono metodę oceny działania tłokowych silników spalinowych napędu głównego staków morskich, nazywanych silnikami głównymi, działających w typowych warunkach ich eksploatacji. Warunki te zostały opisane z uwzględnieniem pola osiągów tego rodzaju silników. Metoda ta umożliwia obliczenie wartości działania w wyniku zastosowania rachunku całkowego. Znamienne jest to, że działanie wspomnianych silników spalinowych zostało przyrównane do wielkości fizycznej, którą można wyrazić w formie liczby z jednostką miary nazwaną dżulosekundą. Zaproponowano zastosowanie takich rodzajów funkcji podcałkowych (którymi są zależności funkcyjne energii przetwarzanej w tych silnikach od czasu) aby można było skorzystać z drugiego głównego twierdzenia całkowego, upoważniającego do zastosowania wzoru Newtona-Leibniza. Rozważania dotyczą procesu zmian energii przetwarzanej w silnikach spalinowych podczas ich działania, który został opisany w formie deterministycznego modelu procesu rzeczywistego z uwzględnieniem jego przykładowej realizacji.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.2478/v10012-010-0033-0
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2010