Rozważa się użytkowalność kładki dla pieszych ze względu na ich drgania. Imperfekcje ruchu pieszych są opisane zmianami współczynników tegoż ruchu. Bierze się pod uwagę rozkłady prawdopodobieństwa częstotliwości ruchu, długości kroku oraz amplitudy siły modelującej pieszego. Imperfekcje te znacznie wpływają na zachowanie konstrukcji. Stosuje się metodę Monte Carlo. Dane z symulacji probabilistycznych używa się do obliczeń numerycznych. Otrzymuje się wartości maksymalnych przyspieszeń pionowych obiektu. Podawane jest prawdopodobieństwo, iż kładka nie przekroczy niebezpiecznego poziomu tychże drgań. Na tej podstawie szacuje się jej niezawodność użytkową.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.1002/pamm.200910249
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach dostępnych w wersji elektronicznej [także online]
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2009
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "A probabilistic description of footbridges vibration serviceability" link otwiera się w nowej karcie