Od wielu lat budowie dróg asfaltowych towarzyszy dyskusja nad ich oddziaływaniem na środowisko, a przede wszystkim zdrowie robotników pracujących przy realizacji inwestycji drogowych. Również w Polsce ta problematyka znajduje coraz większe zainteresowanie, czego efektem była m.in. dyskusja na łamach Magazynu Autostrady. Przyczyną obecności w masie bitumicznej, wykorzystywanej m.in. do budowy nawierzchni drogowych, lotnych i niskolotnych związków organicznych jest kraking termiczny surowca mogący występować na elementach grzejnych podczas wytwarzania asfaltów podczas utleniania pozostałości z destylacji próżniowej ropy naftowej. Gotowy produkt jest odbierany cysternami kolejowymi lub autocysternami. W pracy przedstawiono analizę dotychczasowych wyników badań na świecie oraz własnych związanych z emisją do powietrza podczas nalewu asfaltu do autocystern oraz budowy dróg. Przedstawiono również porównanie wyników badań uzyskiwanych w warunkach rzeczywistych z wynikami w warunkach symulacji zjawiska emisji.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2011