W artykule przedstawiono budowę systemu do automatycznej budowy modeli 3D wnętrz budynków. System taki może być stosowany do tworzenia lokacji w grach komputerowych. Model jest tworzony na bazie kolorowych oraz głębokościowych obrazów pobranych z kamery Microsoft Kinect. Opisano architekturę komponentową systemu, zastosowane sterowniki do komunikacji. Podano zastosowany algorytm sekwencyjny i równoległy, środowisko testowe oraz wyniki wydajności poszczególnych etapów procesu budowy. System doskonale sprawdza się w modelowaniu wnętrz pomieszczeń, wykorzystywanych również w grach komputerowych.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2011
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Zautomatyzowana budowa modeli 3D pomieszczeń" link otwiera się w nowej karcie