W opracowaniu przedstawiono zarys koncepcji modelu projakościowego zarządzania uczelnią. Jako konkretny przykład rozwiązań zaprezentowano strukturę wewnętrznego systemu zapewnienia jakości kształcenia opartego na zaleceniach ENQA, jaką stworzono na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Szczególną uwagę zwrócono na praktyczne uwarunkowania zawiązane z wprowadzaniem elementów tego systemu, których świadomość w polskim szkolnictwie wyższym jest ciągle bardzo niewielka. Omówiono również uwarunkowania aplikacyjne normatywnych systemów zarządzania w priorytetowym dla szkół wyższych w aspekcie zarządzania wiedzą oraz modeli doskonałości ze szczególnym uwzględnieniem modelu CAF jako dogodnej podstawy wspierającej realizację zasady ciągłej poprawy.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2011