Na całym świecie prowadzi się badania nad wykorzystaniem multimediów w dydaktyce matematyki. Rewolucja cyfrowa jest impulsem do zmiany podejścia do nauczania i metod uczenia się. Oczywiście nowe technologie nie wyeliminują czy nie zastąpią wszystkich tradycyjnych środków nauczania.Studenci, aby zostać dobrymi, konkurencyjnymi na rynku pracy inżynierami, muszą poznać wiele, czasem bardzo zaawansowanych mechanizmów z zakresu matematyki. Przede wszystkim jednak muszą zyskać solidną podstawę teoretyczną, wyrobić sobie prawidłowe intuicje z zakresu podstawowych pojęć matematycznych i ich powiązań. Tu doskonałym, aczkolwiek stosowanym z rozwagą wsparciem, mogą zostać najnowsze technologie. Wizualizacje, moc obliczeniowa i coraz bardziej fukcjonalne oprogramowanie może stanowić znakomite uzupełnienie tradycyjnego kształcenia. Pozwoli to na kształtowanie u studentów prawidlowych intuicji matematycznych, ułatwi wykonywanie żmudnych obliczeń, pozwoli na poszerzanie wiedzy u zdolnych studentów i uzupełnianie braków w wiedzy u studentów z problemami w uczeniu się. Przemyślane, rozsądne włączanie używania komputerów w podstawową edukację matematyczną studentów studiów technicznych daje im nie tylko niepowtarzalną szansę pogłębiania wiedzy, ale i uczy ich otwartości i elastyczności w posługiwaniu się nowymi technologiami. W artykule przedstawiono przykłady wykorzystywania darmowego oprogramowania przy omawianiu pewnych zagadnień z zakresu matematyki na technicznych kierunkach studiów.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2011