Rozprawa doktorska dotyczy pomiarów diagnostycznych łożysk silników indukcyjnych. W pracy zaproponowano wykorzystanie do diagnostyki łożysk silników indukcyjnych metodę opartą na pomiarach i analizie iloczynu wartości chwilowych prądu i napięcia zasilającego maszyny. Przeprowadzono rozważania matematyczne, potwierdzające możliwość wykorzystania zaproponowanej metody do diagnostyki łożysk. W rozprawie przedstawiono również wyniki badań modelu matematycznego silnika indukcyjnego, związane z wykorzystaniem nowej metody do diagnostyki łożysk silników indukcyjnych. W rozprawie zaprezentowano również wyniki przeprowadzonych na stanowisku badawczym pomiarów wykonanych na silnikach indukcyjnych z symulowanymi oraz rzeczywistymi uszkodzeniami łożysk. Analiza uzyskanych wyników potwierdziła przydatność opracowanej metody do diagnostyki łożysk silników indukcyjnych. Przeprowadzono także analizę metrologiczną i zaprezentowano wyniki obliczeń niepewności pomiarowych dla dwóch układów: z przetwornikami napięcie-napięcie i prąd-napięcie oraz dla układu z bocznikiem i dzielnikiem napięcia.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
- Typ
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2012