W artykule przedstawiono wyniki obliczeń pola hydrodynamicznego ciśnienia wokół statku jako funkcję przestrzenną, obliczoną metodą brzegowego rozkładu osobliwości. Obliczone pole ciśnienia hydrodynamicznego jest porównywane z pomierzonym polem ciśnienia wokół okrętu na akwenie specjalnym, opis kształtu kadłuba jest przybliżony. Przedstawione wyniki obliczeń uzyskano stosując pojedynczą warstwę o ciągłym rozkładzie źródłowości. Skonstruowany przy zastosowaniu tej metody, program o nazwie Shipp, zostanie rozbudowany poprzez zastosowanie metody modelwania za pomocą warstwy podwójnej, czyli ciągłego rozkładu dipoli. Z obliczeń uzyskanych dla opisanego okrętu poruszjącego się ze stałą prędkością otrzymano wielomian zależności maksymalnego podciśnienia wokół okrętu w zależności od głębokości. Uzyskanio dobrą zgodność obliczonych i zmierzonych ciśnień hydrodynamicznych. Błąd jest mniejszy niż 1-2 procent dla podciśnienia. Dla nadciśnienia jest rzędu kilku procent.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2012
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Signature of Hydrodynamic Pressure Field" link otwiera się w nowej karcie