Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

The concept of aida applied to online interactive advertisement: an youtube case study

This paper presents an approach of application of the AIDA framework to interactive advertisements presented on social media channels. The first section introduces the definitions of social media and its categorization. It is given an overview of the online video service YouTube.com. The second section describes social media marketing. The third section presents a theoretical introduction of traditional and interactive advertisement. It is also approached the AIDA framework - a classical model for reaching promotional goals. The last section describes the case study Tipp-Ex on the video service YouTube. The AIDA concept is used to describe the promotional intentions of the online campaign. Summary and references are also part of this paper.

Autorzy

Informacje dodatkowe

Kategoria
Publikacja monograficzna
Typ
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
Język
angielski
Rok wydania
2012

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "The concept of aida applied to online interactive advertisement: an youtube case study" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie