Konserwacja i regulacja odbieraków prądu odbywa się podczas okresowych przeglądów technicznych lokomotyw i zespołów trakcyjnych. Stany rozregulowania lub nawet uszkodzenia odbieraków prądu, zagrażające ich poprawnej współpracy z siecią jezdną, mogą wystąpić pomiędzy przeglądami. Wskazane jest zatem częstsze kontrolowanie stanu technicznego odbieraków. Powyższy cel można osiągnąć bez zmniejszania dostępności pojazdów, poprzez kontrolę odbieraków w warunkach ruchowych - w trakcie przejazdu pociągów przez wybrane punkty linii kolejowej, zwłaszcza o dużym natężeniu ruchu.Opracowane zostało stanowisko monitoringu stanu technicznego odbieraków prądu w warunkach ruchowych (w skrócie: MOP - Monitoring Odbieraków Prądu). Pilotażowe stanowisko usytuowano na linii kolejowej 009 w pobliżu miejscowości Pszczółki. Funkcjonowanie systemu nie stwarza ograniczeń prędkości pociągów ani natężenia ruchu. Działanie systemu opiera się na kontroli dynamicznego oddziaływania ślizgacza na sieć trakcyjną, w celu wykrycia odbieraków o niewłaściwej sile nacisku. Stanowisko MOP opracowane zostało przez zespół Katedry Inżynierii Elektrycznej Transportu Politechniki Gdańskiej.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2012
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Stanowisko monitoringu odbieraków prądu w warunkach ruchowych" link otwiera się w nowej karcie