Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Techniki sprzętowej teselacji do wygładzania i uszczegóławiania modeli trójwymiarowych

DirectX 11 oraz OpenGL 4 wprowadziły do potoku renderującego bardzo oczekiwaną teselację. Wraz z upływem czasu coraz więcej silników graficznych zostaje dostosowywanych do wspierania tej technologii. W artykule przedstawiona została koncepcja teselacji od strony teoretycznej oraz praktycznej. Opisany został nowy potok renderujący, a w szczególności dedykowane teselacji programy cieniujące (ang. shaders). Główną część artykułu stanowi opis różnych technik, za pomocą których uzyskiwane są efekty takie jak wygładzanie powierzchni czy odwzorowywanie przemieszczeń (ang. displacement mapping), które pozwalają na efektowne uszczegóławianie modeli trójwymiarowych.

Autorzy

Informacje dodatkowe

Kategoria
Aktywność konferencyjna
Typ
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Język
polski
Rok wydania
2012

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Techniki sprzętowej teselacji do wygładzania i uszczegóławiania modeli trójwymiarowych" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie