Artykuł przedstawia podstawowe założenia projektu badawczego, którego głównym celem naukowym jest identyfikacja wolnozmiennych procesów energetycznych towarzyszących wysokocyklowemu zmęczeniu materiałów konstrukcyjnych prostych układów mechanicznych, zwłaszcza okrętowych, dla potrzeb ich diagnozowania. Przewiduje się, że zastosowanie alternatywnych metod diagnostycznych opartych na energetycznych obserwacjach przebiegu wielosymptomowych, ciągłych i nieodwracalnych zmian stanu zmęczenia materiału i konstrukcji elementów transmitujących strumień energii mechanicznej od silnika napędowego do pędnika okrętowego stanowić będzie istotne uzupełnienie już istniejących systemów diagnozujących silników i napędów okrętowych. Tylko wówczas można uznać za w pełni uzasadnione i racjonalne decyzje o wdrażaniu do systemów eksploatacji strategii według aktualnego stanu technicznego. W artykule zaprezentowano wyniki wstępnych badań eksperymentalnych, które przeprowadzono na maszynie zmęczeniowej firmy Schenck, odpowiednio zaadaptowanej dla celu planowanych badań energetycznych, z zastosowaniem skompletowanej aparatury pomiarowej drgań, emisji akustycznej i cieplnej.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2012