Przewidywany w ciągu najbliższych kilku lat wzrost ilości przeładowanych kontenerów w portach Gdyni i Gdańska do 4 mln TEU wymaga zastosowania zupełnie nowych koncepcji i technologii logi-stycznych. Przyjęcie tak dużej ilości ładunków jest znacznie utrudnione przez ograniczone możliwości rozbudowy infrastruktury w portach, jak też w samych miastach portowych. W takiej sytuacji należy dążyć do maksymalnego ograniczenia czynności logistycznych, spedycyjnych i administracyjnych w portach i przeniesienia ich w głąb lądu, do tzw. suchego portu. W artykule przedstawiono argumenty za budową i kryteria lokalizacji inwestycji.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2012
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Analiza celowości i możliwości budowy "suchego portu" w pobliżu Trójmiasta" link otwiera się w nowej karcie