W artykule przedstawiono wyniki obliczeń pola hydrodynamicznego ciśnienia wokół okrętu specjalnego jako funkcji przestrzennej, obliczonej metodą brzegową. Obliczone pola ćiśnienia hydrodynamicznego jest porównywane z pomierzonym polem okrętu na morzu, przy czym opis kształtu kadłuba okrętu jest przybliżony. Przedstawione wyniki obliczeń uzyskano stosując warstwę pojedynczą , którą stanowią źródła o rozkładzie ciągłym. Skonstruowany przy zastosowaniu tej metody, program o nazwie SHiPP zostanie uzupełniony o metodę obliczania wykorzystującą warstwę podwójną,czyli dipole o rozkładzie ciągłym. Obliczenia wykonano dla okrętu specjalnego poruszającego się ze stałą prędkością otrzymując wielomianową zależność maksymalnego podciśnienia wokól okrętu w zależności od głębokości.Uzyskano dobrą zgodność obliczonych i zmierzonych ciśnień hydrodynamicznych. Błąd jest mniejszy niż 1-2 procent dla podciśnienia. Dla nadciśnienia jest rzędu kilku procent.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2012
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Signature of Hydrodynamic Pressure Field" link otwiera się w nowej karcie