Zidentyfikowanie barier e-handlu transgranicznego ma na celu możliwe jak najszybsze i najefektywniejsze zlikwidowanie ich przez odpowiednie instytucje, za pomocą dostępnych środków. Ma to służyć pełniejszej ingerencji oraz rozwojowi zintegrowanego wewnętrznego rynku w ramach UE, przynoszącego korzyści nie tylko gospodarce, ale przede wszystkim konsumentom. Konsumentom, którzy mając szansę wyboru będą mogli zdecydować, która ofera jest dla nich optymalna bez potrzeby podejmowania ryzyka, czy przesyłka od zagranicznego sprzedawcy będzie na czas i czy mają odpowiednią kartę płatniczą do dokonania transakcji. Rozwiązując przy tym przeszkody prawne i techniczne występujące w elektronicznym handlu transgranicznym, nie można pominąć zaufania konsumentów. Właśnie poczucie bezieczeństwa i zaufania do transakcji transgranicznych jest jednym z czynników mających największy wpływ na dokonywanie zakupów on-line w innych krajach UE. Dlatego też, aż tak ważne są działania na rzecz podniesienia świadomości konsumentów i monitorowania transakcji ponad granicami państw członowskich.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2012