Obecnie kampus uczelni wyższej traktowany jest jako globalny ośrodek wytwarzania i wymiany wiedzy. W artykule wskazano kierunek przemian środowisk akademickich, który dotyczyć ma nie tylko samego procesu informatyzacji na szczeblu organizacyjno-informacyjnym, lecz także sposobu traktowania struktury architektonicznej kampusu z wyodrębnieniem węzłów funkcjonalnych. Wyraża się to poprzez udział nowych technologii w kształtowaniu formy oraz generowaniu nowych funkcji, dzięki aplikowaniu inteligencji w przestrzeń uniwersytecką. Oznacza to wykorzystanie systemów wspomagających funkcjonowanie budynku, aż po animowanie interakcji użytkownika z wykreowaną przestrzenią w celu zwiększenia jej atrakcyjności. Podkreślono, iż właśnie integracja świata wirtualnego z rzeczywistym w przestrzeni kampusu stanowi obecnie kierunek rozwoju tzw. e-uczelni. Zasygnalizowano rozwiązania, które świadczą o nowoczesności i stanowić mogą inspirację dla przestrzennego rozwoju e-uczelni.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2009
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Integracja funkcji z formą w przestrzeni e-Uczelni" link otwiera się w nowej karcie