Proces informatyzacji uczelni polega na tworzeniu wirtualnych węzłów funkcjonalnych usprawniających organizację kampusu i dostęp do informacji. Węzły te budowane są w oparciu o specjalne urządzenia elektroniczne oraz odpowiednie oprogramowanie prowadząc tym samym do rozwoju e-uczelni. Z architektonicznego punktu widzenia nie jest to jednak podejście kompleksowe. Istotne jest całościowe potraktowanie struktury kampusu jako ośrodka globalnej wymiany wiedzy - także w aspekcie przestrzennym, gdyż cyfrowa sfera uczelni nie wyklucza społecznego charakteru środowisk akademickich. Stąd też rodzi się potrzeba refleksji nad rzeczywistą formą przestrzeni kampusu, która zaświadczy o nowoczesności uczelni i jej nastawieniu na rozwój - w tym na szeroko rozumianą informatyzację. W artykule przedstawiono przykłady tego typu rozwiązań ze świata, które mogą stać się inspiracją w nadawaniu nowego wyrazu dla polskich uczelni, w tym dla e-PG.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2009
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Architektoniczne aspekty e-Uczelni" link otwiera się w nowej karcie