Artykuł dotyczy nadziei na sukces rozumianej jako konstrukt poznawczy, który jest źródłem motywacji do działania i przezwyciężania napotykanych przeszkód dzięki przekonaniu o silnej woli oraz możliwości wykorzystania własnych kompetencji. Analiza wpływu nadziei na sukces na sposób percepcji i działania człowieka pozwoliła postawić tezę o znaczeniu, jakie odgrywa ona przy podejmowaniu decyzji i działań przedsiębiorczych. Założenie to zostało potwierdzone poprzez konfrontację istoty nadziei na sukces i cech przedsiębiorczych oraz w oparciu o opinie przedsiębiorców, których wypowiedzi zna-lazły się w trzech raportach przygotowanych przez Komisję Europejską z okazji Tygodni Przedsiębiorczości w latach 2009, 2010 i 2011.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2013
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Nadzieja na sukces jako atrybut przedsiębiorcy" link otwiera się w nowej karcie